Blogia
Informacion Alternativa en Extremadura

Manifiestu d’Entablau Ciudadanu "REFINERÍA NO"

Manifiestu d’Entablau Ciudadanu "REFINERÍA NO" Los miembros d’ ENTABLAU CIUDADANU "REFINERÍA NO" manifestamos’l nuesu rechazu al proyeutu de construcción d’una refinería d’esquisto n’Extremadura, y exigimos a les administraciones públiques la apará pe les seguientes razones:
1. Ni’l desarrollu d’Extremadura ni’l de Terra de Barros pasa por ninguna refinería nin per ningún proyeutu d’endustria pesá que sea ajenu a la nuesa vocación de terra, al nuesu modu ñatural de vía y a la realidá excepcional de la ñaturaleza Extremeña.
2. Pel contrariu, dá la riqueza medioambiental de la nuesa rexón, esi desarrollu tien que pasar percisamente pe la su protección, perque si extraordinaria ye la nuesa fonte ñatural d’ingresos -la terra- extraordinariu tien que ser el cuidadu q’-y dispensemos, tal y como propón la propia Xunta de Extremadura, siguiendo les directrices de la Agenda 21, qu’impulsa el desarrollu sustenible.
3. Diósenos una enformación sesgá y caciquiá acerca del impactu ambiental, sanitariu, agropecuariu, turísticu y cultural que xenera esti tipu d’industries. Simplemente quísosenos caciquear y engatusar cola mintira de los puestos de traballu, tratándonos como meres comparses d’un proyeutu qu’afecta y pué alteriar directísimamente les noses vides, como sería’l cambiu atropellau d’una zona agrícola a otra industrializá.
4. Terra de Barros ye una de le meyores terres de cultivu d’Extremadura, y consideramos un gravísimu error de gestión del territoriu y una forma de violencia contra’l nuesu modu de vida la implantación d’una refinería d’esquisto pe los efectos extremadamente perniciosos que tendríen en la calidad de los nuesos productos agropecuarios, n’el valor de tasación de les noses terres y n’el prestigiu del buen nome de los Productos Extremeños.
5. Estes industries son extremadamente contaminantes, per que SEMPRE suelten residuos qu’afecten muy negativamente a la nosa salud, prevocando enfermedaes cancerígenes, bronquiales y dermatológiques, cebándose principalmente en los güajes y en los viellos, amén del pésimu aspectu de suciedad que dan al nuesu entornu. Toos estos efectos multipliquense n’el casu de les refineríes d’interior, aun de última xeneración como ésta.
6. El desarrollu turístico d’Extremadura -potenciau recientemente pe la Vía de la Plata- quedaría fulminantemente arrasau con una refinería a los nosos pies. El albergue-almazara de Villafranca, inaugurau fae ná, queda a escasos metros del futuru monstruu. L’aberración adquier aquí tintes surrealistas.
7. El programa electoral del PSOE en Villafranca de los Barros contempla textualmente "la meyora y la protección del entornu de la Xerra San Xorxe", y rechazose pel propiu PSOE n’el plenu del Ayuntamiento cellebrau en febrieru d’esti añu. ¿Onde tá’l compromisu d’esti grupu municipal colos sus votantes?
8. La refinería, construiríase pel grupu empresarial que preside les industries más contaminantes de la rexón. Nun podemos creenos q’esta fábrica nun va a contaminar. Tratase tamién d’un grupo empresarial reaciu a la contratación de mano de obra de mulleres.
9. El esquisto ye una materia prima que tien los días contaos (apenes 30 o 40 años). Ubicar en Extremadura una industria propia del desarrollismo salvaje de los siglos XIX y XX ye propio de países subdesarrollaos. Queremos un progresu con industries limpies, sostenibles y con futuru, queremos, con tol yombu, una promoción de la Vía de la Plata respetuosa col entornu y queremos miyor el fomentu de los nuesos productos agroalimentarios.
10. Somos ciudadanos independientes y queremos, en fin, ser activos, protagonistas d’el nuesu presente y celosos d’el nuesu futuru. Queremos disponer d’un buen mediu ñatural y cultural, nun por caprichu, sino porque ye fundamental pa vivir bien y nun terminar siendo unos babayos que vendieron el su futuru bajo’l señuelu d’unos cuantos puestos de traballu.
Y vamos pedir cuentes a los responsables políticos y económicos que degraden, caciqueen o hipotequen el nuesu patrimoniu ñatural y cultural.

http://www.glayiu.org/?accion=ver&tipo=noticia&id=2113

0 comentarios